اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مدیر آموزش‌وپرورش آستارا خبر داد

راه‌یابی 190 نفر از دانش‌آموزان آستارا به مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه امسال در مرحله شهرستانی سی‌وهفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز سه‌هزار و 500 نفر شرکت کرده بودند گفت: 190 نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی موفق به راه‌یابی به مرحله استانی این مسابقات شدند.

راه‌یابی 190 نفر از دانش‌آموزان آستارا به مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز

سید سجاد موسوی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه در مرحله شهرستانی سی‌وهفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز سه‌هزار و 500 نفر شرکت کرده بودند اظهار کرد: 190 نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی موفق به راه‌یابی به مرحله استانی این مسابقات شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع راه‌یافتگان به مرحله استانی سی‌وهفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز 100 نفر از دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و 90 نفر از دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوره اول و دوم هستند گفت: زمان برگزاری مرحله استانی این مسابقات، 13 اسفندماه جاری پیش‌بینی‌شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله آموزشگاهی سی‌وهفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز را 6 هزار و 972 نفر دانست و افزود: امسال حضور دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی مسابقات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 42 درصد افزایش داشته است.

به گفته موسوی سی‌وهفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز در دو بخش پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود که صحیفه سجادیه، احکام، نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن کریم و انشاء نماز از رشته‌های بخش پژوهشی و قرائت قرآن، حفظ قرآن، اذان و مداحی از رشته‌های بخش آوایی هستند.

وی توسعه فرهنگ نورانی قرآن، عترت و نماز در بین دانش‌آموزان، فراهم نمود‌ن حضور حداکثری دانش‌آموزان و فرهنگیان در مسابقات قرآنی و ایجاد فضای قرآنی در سطح مدارس شهرستان آستارا را ازجمله اهداف برگزاری سی‌وهفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانست.

به گزارش فارس، در سی‌وششمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز از شهرستان آستارا زینب پیدا در رشته قرائت قرآن موفق به کسب رتبه چهارم کشوری؛ سعید رحیمی در رشته حفظ قرآن، شادی بیگ‌زاده در رشته نهج‌البلاغه و معصومه میری‌پناه در رشته تفسیر قرآن موفق به کسب رتبه دوم استانی شده‌اند.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول